måndag, april 26, 2010

Nystart

Så var det måndag igen... Efter gårdagens prestation och det faktum att vi nu är klar med Ökl Tollingjaktprov å det inte kommer att införas Elitklass förrän 2012 om jag förstått det hela rätt så tänker jag nu på allvar satsa på Retrieverjaktprov istället. Vi får se vad säsongen ger...

Annars var det mest en vanlig dag på jobbet. Något seg men ändå mindre trött än jag hade väntat mig. Det kommer väl i slutet av veckan kanske...

På lunchen gick jag en lite längre promenad än vanligt då jag ändå skulle till tandläkaren efter lunch så det var ingen vits att gå tillbaka till jobbet nått emellan. Skulle bara hinna upp och jobba i 10 minuter. Besäket hos tandläkaren gick bara fint, nemas problemas den här gången heller....

Efter jobbet gick jag för första gången sedan i november upp i skogen och promenerade. Vad härligt att i stort sett all snö är borta nu, bara lite snöhögar i norrsvackor annars helt snöfritt. Förvånandsvärt torrt är det också. Kändes himla skönt att vara tillbaka i skogen igen även om allt är väldigt nedtryckt och en hel del träd/buskar har fått sig en knäck av all snö.

Väl hemma igen behövde hundarna duschas. Humla spolade jag bara av men Neo schamponerade jag så nu luktar han riktigt gott!!!

Inga kommentarer: