fredag, april 16, 2010

Trött dagen efter

Var på jobbet som vanligt och det skulle bli en hektisk dag. Plansamråd klockan 8 och precis när jag kom tillbaka till mitt kontor ringer det ett första samtal om att den båt sjunkit i dellen och som läkte olja. Tänkte åka efter lunch men det ringde ytterligare en samtal och sedan ringde både tv och tidningen så jag och Ann-Sofie åkte iväg direkt tillsammans med Peter från räddningstjänsten.

Vi konstaterade att båden sjunkit vid bryggan och bara delvist var under vatten. Enligt ägaren fanns enast ca 40 liter diesel i tanken men viss förorening i kölsvinnet kunde möjligen ha läkte ut. Man skulle påbörja upptagning, lagning och renovering i helgen.

Efter lunch som blev klockan 12 hade vi ett kortare möte med en kollega på jobbet och sköt på det egentligen mötet till veckan istället. Var supertrött på eftermiddagen så när jag kom hem la jag mig och vilade en stund innan jag tog cykeln och hundarna på en tur.

När jag kommit några hundra meter märkte jag att Neo sprang orent och haltade lite så jag vände så han fick stanna hemma å så cyklade jag med Humla enbart. Det blev ytterligare en 7 km:s tur och när jag kom tillabaka gick jag en promenad med dem båda. Henke bytte under tiden till sommardäck på silversaaben så nu är den redo för trippen nästa helg.

På kvällen lagade vi renskav och sedan slappade vi framför tvn. Jag orkade nästan hålla mig vaken hela filmen...

Inga kommentarer: