lördag, april 03, 2010

Påskafton

Äntligen morgon men tyvärr fortfarande med huvudvärk om men något bättre än det varit under natten. Käkade lite frukost, vilade en stund och käkade sedan lite till... Gick också ut en stund med Henke och hundarna och gick på skaren. Det går att gå på den direkt på morgonen men sedan blir det för mjukt. Var lite lagomt kyligt ute och då är det skönt att vara ute när man mår illa.

Efter en stund kändes det i alla fall lite bättre så pass att vi kunde gå en promenad med hundarna och sedan sitta ute och njuta i solen. Jonas flög plan, Henke och Lasse åkte och spelade trav och vi andra satt i solstolen. Här kommer lite bilder från dagen:






När de kom hem åt vi en riktig påsklunch med sill, lax, nubbesallad mm å nu kändes det ÄNTLIGEN som om min huvudvärk gav vika. Jag blir helt slut när jag får ett sånt här dygn. Inge ett dugg oväntat eftersom det brukar ske efter en jobbig/stressig period när jag väl slappnar av men ändå frustrerande då jag verkligen behäver dessa dagar för att vila upp mig, inte bli helt slut pga Migrän... Nåväl, bara hoppas att det är över för denna gång nu...

På kvällen åt vi crustader och västerbottenpaj till förrätt och sedan grillade vi lax, smaskens!

Kvällsunderhållningen var Talang och sedan när barnen gått och lagt sig spelade vi Yatzy. Vi konstaterade också att Lassse skulle behöva ha hjälm lite oftare... Han slår sig nämligen i huvudet vid alla möjliga och omöjliga tillfällen. Ser ju jättesäkert ut det där...


Precis när vi skulle gå och lägga oss och varit ute med hundarna hör vi hur en hund skäller utanför fönstret. Det var en gråhud som hittat våra laxrester på grillen. Jag gick ut och kopplade den och det var en snäll kille. Gick ner till dem som jag förutsatte ägde hunden och mycket riktigt, den hade sprungit iväg. Somnade omedelbart ikväll men sov inte alls bra tyvärr...

Inga kommentarer: