söndag, april 04, 2010

Vill ha vår!!!

Vaknade i Enånger och käkade frukost tillsammans med hela gänget. När vi var färdiga gick jag, Henke och Birgitta tillsammans med hundarna runt byn, en promenad på ganska precis en timma. När vi kom tillbaka till Änga fick Humla apportera lite kråka medan Neo fick hämta "snörbollen" ute på täkterna. Neo tyckte det var skoj och Humla var det också fin fart på och strålande upptag på kråkan. Skillnaden var dock att Humla var tyst till skillnad från Neo som skällde av glädje.

Innan vi lämnade Enånger blev det en smärre ommöblering och lite fika men sedan åkte vi in till Hudik igen. Direkt när vi kom hem skottade jag på gården. Grävde runt lite på framsidan och sedan kom Henke ut å så skottade vi fram bärbuskarna som vintern verkligen har gått hårt åt, få se hur de återhämtar sig... Försöker i alla fall så gott det nu går att snabba på våren lite på vår tomt.

Väl inne efter ca 1,5 timmar så blev det lunch och en varm och skön dusch. Jag la mig sedan och vilade en stund, den här ledighetern har ju inte riktigt blivit den viloperiod som jag hade behövt.

Klockan 16:30 gjorde vi oss i ordning, tog en sväng förbi Maxi och åkte sedan till Ida och Gösta då vi var ditbjudna på påskmiddag. Blev en riktigt god middag med silltårta med öl och nubbe, laxpaj med vitt vin och sedan en persikokaka till kaffet. Behöver jag säga att man var rejällt mätt när vi begav oss hemmåt runt midnatt.

Inga kommentarer: