torsdag, maj 29, 2014

En heldag på klubben

Sällan jag är på brukshundklubben. Några träningar här och där och nån tävling annars är jag nästan aldrig där men idag spenderade jag hela 6,5 timma på klubben och varken tävlade eller tränade. Idag var det andra som gjorde det… Eller egentligen är det en hel långhelg med en massa tävlande… Torsdag och fredag är det dubbla rallytävlingar. Fredagkväll, lördag och söndag är det agillity ,,, Undrar hur många ekipage som kommer att startar på klubben i helgen egentligen…?

Hade i alla fall en väldig tur med vädret så det stekte fint på armar och axlar. Jag var inropare hela dagen och det flöt på väldigt bra så jag kände mig mera eller mindre överflödig.

Avslutade med att se Kristina och Arwen göra ännu en snygg runda i mästarklass innan jag begav mig hemåt för att hämta mat och Neo och bege mig till Enånger. Henke hade jobbfest hemma så de skulle bla grilla och bada tunna. De hade tur med vädret de också…

När jag anlände till Enånger började jag med att lägga ut ett sök med två änder, en trut, en kråka och en skata. Gick och hämtade hundarna och lät Vinna plocka in söker vilket hon gjorde i ett nafs. La ut de på nytt och denna gången var det Humlas tur. Hon plockade också in söket fint med undantag för en av änderna eftersom den låg ute i ett fält med nässlor och dit tog hon sig inte. Vinna hade inga som helst problem att springa ut till den så hon fick hämta in den innan vi gick en promenad med alla hundarna jag och Birgitta.

DSC_1492bDSC_1495bDSC_1497bDSC_1507bDSC_1512bDSC_1517bDSC_1518bDSC_1526bDSC_1530bDSC_1545bDSC_1551bDSC_1563bDSC_1574DSC_1577bDSC_1580bDSC_1585bDSC_1587b

Njöt en stund av ett glas vitt vin i trädgården innan vi satte igång med maten. Grillspett stod på matlistan men tyvärr blev köttet väldigt väldigt segt. Tur att det fanns en mass annat och att vi hade en förrätt i form av skaldjurssoppa.

Klockan 21 när solen försvann bakom trädtopparna blev det snabbt väldigt kallt så vi gick in och tog kaffe och chokladkakan inne istället.

Lite tv hann vi med innan det var hög tid att krypa till kojs.

Inga kommentarer: