torsdag, maj 15, 2014

Genrep lydnad

Lika bra att hålla ångan uppe. Härligt väder på lunchen gjorde att jag gick och rastade hundarna en sväng och sedan tog jag en löprunda på 3,5km med tjejerna. Phu vad duktig jag känner mig!

Efter jobbet bar det av till klubben där det blev lydnad för både Vinna och Humla. Humla fick mest köra klass 3 momenten medans Vinna fick köra apellmomenten. Å ja ett genrep ska väl gå dåligt! Vinna har aldrig rest sig på platsen men gjorde så idag. Varför, jo för att hon bredvid hade lagt en godis bakom sin hund och Vinna kände doften av den och låg och vittrade in den och började nosa efter det. Det hade varit uppskattat om hon hade berättat det före…

Hoppet skulle jag belöna med boll och då sprang Vinna rätt in i hindret. Hmmm inte så bra men genrep ska väl inte gå bra eller? Övriga moment gick dock fint tycker jag.

Humla var riktigt duktig och klarade alla momenten fint även om det kanske inte var 10p men nära nog på måna moment.

Åkte hem och hann äta innan det var dag att åka tillbaka in till stan för att hämta Henke på tåget. Han kom hem med magsjuka/matförgiftning så det blev några toabesök på kvällen. Hoppas verkligen inte att det är nått smittsamt

Inga kommentarer: