fredag, maj 09, 2014

Jaaaa vi kom med!!!

I lördags fick jag ett mail av min faster som bla tipsade om en kinaresa i november. Hon vet att jag pratat om att jag vill åka till Peking och nu hade hon fått ett erbjudande om en veckoresa till bra pris. Eftersom vi var i Enånger så bestämde vi oss för att titta närmare på resan när vi kom hem. Sagt och gjort, på söndagkväll tittade vi och bestämde oss för att boka dagen efter. Vi skulle först kolla med Henkes föräldrar som också lät lite sugna när vi berättade om tipset. På måndag eftermiddag när vi skulle gå in och boka var det slut! Det är väl typiskt!!!?

Hur som helst så bestämde jag mig för att ringa resebyrån på tisdag och fråga om det fanns någon chans att de skulle bli återbud eller att de till och med skulle utöka antalet platser. De lät hoppfullt så de tog våra uppgifter och skulle återkomma inom en vecka. Idag ringde de och meddelade att vi kommit med. Det blev i slutändan bara jag och Henke som bokade. Henke berättade detta för en kollega på jobbet vars sambo jobbar med mig och visp så hade också de bokat och kommit med. Såå i november åker vi på en Kultur och julshoppingresa till Peking i en vecka.

Kinaresa

Efter jobbet åkte jag och beställde tapeter till gäststugan samt köpte färg så om ca en vecka kan vi tapetsera. Måste bara måla väggen ett varv för att få den jämn och fin yta och färgunderlag.

Henke var ute på sommarfest med jobbet så jag åt middag på egen hand, pratade i telefonen och såg Lets´s Dansfinalen.

Inga kommentarer: