tisdag, augusti 06, 2019

Återhämtningsdag

Satt i flera timmar och rensade och redigerade bilder från specialen och så strular det när man äntligen ska lägga upp dem på facebook.

Vid lunch kom jag i alla fall ut i skogen med tjejerna. Esset sprang som en gasell och jag och Vinna plockade kantareller. Vi stötte upp en hel flock tjäderhönor som varken Vinna eller Esset drog efter däremot började Esset skannade av området när vi kom in i det. Då passade jag och Vinna på att smyga iväg och gömma oss. Såg hela tiden Esset galoppera runt i området så hon märkte inte att vi var borta. Tog säkert 5-10 minuter innan hon plötsligt kom på att vi var borta å då tog hon bara spåret och kom fram till oss.

När jag kom hem hällde jag upp all svamp på en bricka som Henke sedan rensade. Bra fördelning där!
 Orensade

Rensade

På kvällen gick jag iväg och lät vinna ta in en sök och sedan fick Esset lite träning inne på gården.

Till middag blev det risotto med pilgrimsmusslor, räkor och sparris. I morgon väntar jobb igen…

Inga kommentarer: