söndag, augusti 18, 2019

Hemresa och hundhämtning

Lugn morgon och frukost. Alla röjde och städade och packade på förmiddagen. Vissa kom iväg väldigt tidigt men vi tog det lugnt och åkte ändå vid 11-tiden.

Stannade till i Tönnebro och käkade lunch innan vi åkte in till stan. Henke släppte av mig hos Lasse och Birgitta där jag hämtade bilen och Esset. Hon hade inte gjort några behov inne hos dem heller så nu betraktar vi henne som rumsren sedan en månad till baka. Däremot hade hon varit väldigt aktiv med att gnaga på diverse grejer så jag fick med en CV-lista över de grejer hon förstört.


Hon ser dock väldigt oskyldig ut på den här bilden...

Efter att hon var hämtad åkte jag ut till Saltvik för att hämta Vinna. Hon var glad att se mig och när jag skulle kliva in i huset så rutade hon ut och hoppade in i bilen. Tror att hon vill hem…

Kom hem vid 16-tiden och då hade Henke hunnit tömma husvagnen och börja klippa gräset.
Tog med tjejerna och åkte iväg till skogen och lät dem springa lös medan jag plockande några kilo kantareller.

Väl hemma slappade vi lite innan vi åt resterna från helgen till middag. Hundarna var båda helt slut så de sov mest hela kvällen.

Inga kommentarer: