måndag, augusti 12, 2019

Grattis Sara med Zoey

Idag inleds arbetsvecka två efter semestern. Även denna vecka kommer att bli kort även om den inte blir så kort som det först var tänkt. Hade först tänkt vara ledig onsdag till fredag men har ändrat så nu är jag bara ledig fredag och möjligen någon timma på torsdag. Känns ändå skönt att fortsätta trenden med korta veckor. Skulle inte ha några problem att arbeta lite kortare veckor hela året men det är jag för snål för att göra.

Hur som helst så blev fokus på förelägganden idag och på lunchen blev det en promenad med tjejerna. Esset har en himla förmåga att dra på personspår även om det är personer som hon inte känner. Duktig näsa men inkallningen måste förbättras för att jag ska känna mig helt trygg med att ha henne lös.

Efter jobbet blev det en promenad med lite apporteringsträning för Esset som inte riktigt fattat grejen än. Använde mig att Vinna som “se och lär” objekt och det fungerar faktiskt riktigt bra. På slutet apporterade hon till och med den stora dummiesen och lämnade den i i hand. I vatten är det svårare och hon tar sig inte ut på simdjupt vatten för att hämta dummiesar ännu. Lite viltkontakt blev det också idag  i form av lite andträning.

På kvällen fick jag huvudvärk så kvällen blev lugn men hundarna hade först busat en timma på gården och sedan aktiverats så de var trötta och nöjda de med.

I slutet av kvällen fick jag rapport från Sara som startat Zoey och Katie på doftprov 1 Eukalyptus och fick båda hundarna godkända. Stort grattis Sara!

Inga kommentarer: