onsdag, augusti 07, 2019

Första arbetsdagen efter semestern

Gick bra att stiga upp idag och även att komma in i jobbet igen. Lagom till lunch kändes det som att jag inte varit ledig i över fyra veckors semester. Mailen hade jag gått igenom på semestern så jag kunde direkt fokusera på det som kommit in den sista tiden och uppdatera mig lite både när det gäller ärenden och kollegors semesterminnen.

Rastade hundarna på fikat, gick skogspromenad på lunchen och det var så fint trots att det regnade. Det blommar så mycket ljung i skogen vid jobbet. Även på eftermiddagen blev det en kort rastning.

Efter jobbet fick Vinna ett sök och Esset fick titta på. La sedan ut två dummiesar i området som Esset fick plocka in. Hon sprang men visste inte vad hon gjorde men när hon hittade dummiesarna så tog hon dem. Visserligen i handtaget men ändå…

Esset fick sedan vara med Henke och ösa ur båten medan jag och Vinna gick en promenad först över täkterna och sedan efter vägen där vi körde lite lydnadsfot med läggande, sättande och ställande. Hon var så väldigt seg efter att vi kommit upp från täkterna så jag tänkte att jag kunde få lite fart på henne genom lydnaden men det fick väl sådär. Glad var hon i alla fall och det är det viktigaste. Hon la sig direkt när vi kom hem.

Till middag blev det rester och sen laddad jag upp bilder igen men nu är jag i det närmaste färdig. Hann dessutom med att uppdatera bloggen så att jag kom i kapp..

Avslutade kvällen med lite klickträning och slapp i soffan men först körde Esset sitt värsta race någonsin. Jösses som hon sprang

Inga kommentarer: