lördag, augusti 31, 2019

Lasse P 50 år och Penny på utställning

Vaknade tidigt då Esset tyckte att det var fullt tillräckligt att sova till 7 på en lördag. Ja ja…. Lugn morgon med kaffe och finnskorpor och lite nyhetsmorgon och sedan riktig frukost.

Penny var på utställning i Övik och Angelica ställde henne så bra att det slutade med Excellent och Ck samt 3e bästa tik.




Packade husvagnen och gick en liten sväng med tjejerna innan vi åkte iväg mot Forsta vid 12-tiden. Stannade till på MAX och käkade lunch och åkte sedan till Åkanäsparken i Forsa där festen för Lasse P anordnades med start kl. 14. Medan Henke fixade med husvagnen så gick jag med tjejerna vid vattnet så att de fick bada. Ja, Vinna ville i alla fall bada…

Klockan 14 började aktiviteterna. Vi delades in i lag, fick ett antal uppgifter som skulle genomföras däribland hissa födelsebarnet, sjunga “Hej tomtegummar” varje gång någon skrek Lasse och dessutom lite städuppdrag. Tävlingarna bestod sedan av femkamp.
1. Stafett kubb
2. Stafett där man genom att ha en strumpbyxa på huvudet där det låg en tennisboll i ena foten. Med den skulle man sedan välta en kubbpinne.
3. Slå ner lång spik i planka stafett
4. Förflytta en vattenfylld flaska genom att först pricka hålet med en tampong i snöre
5 Beer-pingis













Tävlingarna gick väldigt bra för oss och när allt var klart blev det paus med bad och samkväm i timma.




 







Hundarna fick komma ut och vara med och Vinna fick ännu en gång bada och simmade en hel del. Den här gången fick jag även i Esset på en tur.

Efter “pausen” blev det frågesport och sen var det hög tid att byta om och sminka sig inför kvällen.
Fick smaka god Gin och Tonic på en Gin som smakade betydligt mjukare och sötare än den gin jag är van vid.

På festen bjöds på god mat, trevliga bordsmedlemmar och dessutom musik quiz
Vi slutade som delad 2a i den sammanlagda tävlingen och jag fick dessutom pris som MVP (Most Valuable Player).

Presentöppning och sedan banden “Sons of Sin” som spelade.
  


  


Jag kände att jag var nöjd vid midnatt så då kröp jag och tjejerna in i husvagnen tillsammans och Henke kom en halv timma senare.

Inga kommentarer: