fredag, augusti 16, 2019

Falun dag 2

Tog en riktig sovmorgon och steg inte upp förrän efter kl 9. Det är märkbart lugnare på området i år och det kanske beror på att det inte är lika varmt i år. I fjol satt folk uppe länge och började om tidigt på morgonen men i år är allt lugnt när man stiger upp. Vaknade till vid 5-tiden och det var knäpp tyst utanför husvagnen. Det hände inte i fjol!

Efter frukost åkte vi in till Falun och gick en sväng på stan. Impulsköpte ännu en jacka, en snygg gul dunjacka som jag ville ha redan i fjol med då var de slut i den färgen så då måste man ju passa på.

Körde sedan på en lite sighseeingtur och tittade bl.a på Falu gruva även om vi aldrig var in/ner i den.

När vi kom tillbaka till campingen blev det sen lunch med Quesadillas för sen ville Henke se Riot V som spelade redan klockan 15:30.


Vissa hamnar ordentligt tillbaka i 80-talet sådana här tillfällen

Efter det gick vi tillbaka ner till campingen och satt och surrade lite och dessutom blev det en lite ringsermoni då det påannonserades en förlovning i sällskapet.


Efter det så blev det Brothers of Metal klockan 18:30.









Middag intogs efter detta. Idag grillade vi på gasolgrillen som vi köpte på Clas Ohlson i Falun i fjol och som vi inte testat tidigare. Vi hade också tagit med vår Airfrigher så vi gjorde pommes. Den här gången blev det riktigt bra!

Vilade en stund och sedan blev det lite fest i rosa tältet innan vi gick upp på området igen. Udo stod nu på schemat. Vi stod längst fram men basljudet blev för starkt så jag gick och ställde mig längre bak.

Konstaterade rätt snabbt att detta inte var nått för mig så jag gick tillbaka ner till campen där det var fler som var av samma åsikt som mig. Gick in i husvagnen för att ta på mig lite mera kläder men kände att jag var lite hungrig så gjorde en toast. När jag satt och käkade hörde jag hur det började smattra på taket och då gjorde det sig själv att jag inte gick ut mera. Henke kom tillbaka och var ganska blöt eftersom han inte haft några regnkläder med sig till området då det ju var fint väder när vi gick upp. Han bytte om, åt en toast och stannade också inne efter det. Tidig kväll med andra ord.

Inga kommentarer: