tisdag, oktober 15, 2019

Ny hårfärg och spårträning

Jobbade på förmiddagen i huvudsak med att mäta cesium men hade också ett besök och handla ett ärende om vattenverksamhet.

På lunchen åkte jag till klubben och tränade lite. Fokus idag var:

Esset: Ställande under gång, stoppsignal och lite fotposition

Vinna: Konen och stadga i stå samt snabba ställanden.

Direkt efter lunchen åkte jag till frissan för att göra om färgningen. Bort skulle de röda och så blev det. Nu är jag istället mörkhårig med viss värme och dessutom lite slingor. Får väl se till att fixa en bild vid tillfälle…

Jag var klar kl 15:30 så det kändes meningslöst att åka tillbaka till jobbet. Istället åkte jag hem och släppte ut hundarna på gården. De fick sedan vänta hemma medan jag gick och la spår sedan blev det en promenad och telefonsamtal med Ida om hennes och Flammas aktiviteter i helgen.

Henke hade kommit hem när det var dags att gå spåren som fick en liggtid på ca 1-1,5 timma. Båda hundarna spårade väldigt bra idag och jag tror att det var mycket tack vare längre liggtid.

Precis när bägge tjejerna gått sina spår så kom regnet. Vilken bra timing!

På kvällen blev det middag och sen fotboll, matchen mellan Sverige och Spanien på Friends arena. Sverige ledde till 91 minuten då Spanien kvitterade. Är det inte himla typiskt!!!

Inga kommentarer: