torsdag, oktober 10, 2019

Styrelseuppdrag

Jobbade på som vanligt med betoning på JOBB. Inspektioner och klagomålsuppföljning. Slängde i mig lite lunch och sedan åkte jag och kontrollerade ett utsläpp. Fördelen med det ärendet var att jag kunde ta med mig tjejerna och gå en promenad vid Lillfjärden inne i stan. Bra med stadsträning och dessutom fick Esset träffa 4 statyer. Det var så skoj vid första statyn. Jag bara fick och Esset såg statyn när hon var några meter i från. Stanna till och sa Voff. Då går Vinna fram till statyn och hoppar upp på fundamentet och sätter sig bredvid “kärleksparet”.  Esset fick en godis vid fötterna på paret innan vi gick vidare. Kollade utsläppet. Lokaliserade ev. källa och började sedan promenera tillbaka. När vi kom till statyn så stannar jag till och hopp så sitter Esset uppe på fundamentet. Hehe! Snacka om att lära sig och ta efter Vinna

Massa gäss, änder och en och annan skarv låg i Lillfjärden. De skulle hon också skälla lite på innan hon lugnade sig och vi kunde gå vidare.

Vid parken där jag parkerat bilen finns ytterligare tre statyer så vi passerade dem också och de var inte de minsta konstiga. Bra inspektion/träningspromenad.

Jobbade vidare på eftermiddagen och träffade sedan Henke och käkade en pizza eftersom jag skulle iväg på styrelsemöte. Vi hann åka till skogen och gå med hundarna också innan jag anslöt till sällskapet som skulle samåka ner till Söderhamn.

Ett intressant möte men det blev en lång dag. Kom inte hem förrän vid 22:30. Lite tv och sedan god natt!

Idag var det någon idiot som försökte skada hundar i Hudiksvall. En företeelse som man hört om i andra städer men som tydligen nått Hudik nu.

Inga kommentarer: