torsdag, oktober 31, 2019

Operation

Som att jag inte har nog nu så var det idag dags att åka in med Vinna för att operera bort tre juvertumörer som poppat upp under senaste löpet. Operationen genomfördes i Delsbo och under tiden gjorde jag syn på plats i mitt aktuella ärende nu. Hann besöka tre platser och dokumentera och dessutom blev det en kombinerad fika/lunch innan Ingela SMSade mig att operationen gått bra och att jag kunde hämta henne till lunch.

Lite ynklig men vid gott mod. Esset tyckte tratten var väldigt konstig men accepterade att Vinna låg på ena halvan i bakluckan. Jobbade resten av dagen eftersom Vinna ändå behövde återhämta sig och vila.

Direkt efter jobbet åkte jag till totohallen. Jag hann hem och käka lite och Henke rastade Esset medan jag gick en kortis med Vinna. Skjutsade sedan Henke som skulle på loge och åkte sedan till Hagmyren. Vinna fick ligga i buren i totohallen medan Esset fick miljöträna och kolla på andra hundar som tränade. Anna och hennes valp kom strax efter att jag anlänt. Så kul att få träffa henne igen och se lilla Delta.

Mycket snack, mycket passivitet och lite träning både för Esset och Vinna som dock bara fick gå lite fot men det var hon så glad över.

När jag kom hem vid 20:30-tiden vi trötta allesammans så vi somnade i soffan och vaknade först när

Henke ringde och ville ha hämtning. Hade nog hunnit sova en timma då i alla fall….

Inga kommentarer: