fredag, oktober 25, 2019

Fackmöte, köttleverens och äntligen helg

Mitt jobbiga ärende fortsätter och allt känns som kaos. Skönt i alla fall att det äntligen är fredag.

Mina hundluncher på klubben är nog det som håller mig uppe just nu. Täta kontakter med företaget som idag hittade orsaken till det “utsläpp” som inneburit så mycket jobb den sista veckan.

Direkt efter jobbet idag skulle vi ta reda på årets köttleverans. Den kom redan vid 15 och då kom jag inte ifrån jobbet. När jag väl kunde checka ut vid 16:30 gick jag en skogspromenad med tjejerna. Det började storma nått enormt på eftermiddagen så jag var lite fundersam om jag tordes gå ut i skogen men väl där kändes det lugnt.

När jag anlände till Håsta så var de precis färdiga med köttet. Vi lastade in det i bilen, Lastade ur olivträden som skulle till Ånga och sedan åkte jag och köpte Pizza medan Henke åkte hem och packade in köttet i frysarna.

Efter maten var jag helt slut men det kändes ändå lite bättre. Kände mig lite lugnare nu när det äntligen var helg.

Inga kommentarer: