fredag, februari 14, 2020

En härlig Alla Hjärtans dag

Henke blev hemma från jobbat idag. Han så då fick hundarna vara med honom vilket ger mig hundsemester.

På morgonen hade jag också fått tid för TBE-vaccination. Första sprutan togs idag och nästa spruta ska jag ta om lite drygt en månad. Passade också på att fylla på mitt mässlingsvaccin då jag tydligen bara hade fått en spruta under skoltiden.

På förmiddagsfikat bjöds det på Alla Hjärtansdags godis vilket var ett trevligt initiativ av cheferna.
Eftersom jag inte behöver ut med hundarna på lunchen så beslutade vi oss istället för att åka ner på stan och käka lunch på stan. Hör ju inte till vanligheterna att jag gör det.

Det är andra året för Hälsomässan på Aktivitetsfabriken idag också. Vi fick redan på att vi fick gå på den några timmar under arbetstid så då passade vi på. Först lunch på Sight och sen en tur till Museet för utställning av “serieteckningar” och sedan föreläsningar och titt på hälsomässan.

Gjorde lite tidigare helg än vanligt och hann på så vis ut med hundarna innan det blev mörkt. Började med att de fick ta in varsitt sök med sex dumiesar i skogen. Gick sedan vidare ut på täkterna där de fick några linjetag och avslutade sedan med en ordning och reda koppelpromenad efter vägen för att avsluta med en kort runda i skogen.

När jag kom hem hade Emma varit förbi med blommor. Henke hade beställt blombud till jobbet men det levererades dels utan att de först ringde och sedan mycket senare än vad som var överenskommet så jag hade ju hunnit sluta. Tur att man bor granne med en kollega som jobbar sent på fredagar.

Till middag blev det Caesarsallad och sen väntade tv på kvällen. Hundarna var mycket nöjda över att ha fått vara hemma hela dagen och dessutom få vara ute på gå och träna i nästan 2 timmar på eftermiddagen.

En härlig och händelserik fredag!

Inga kommentarer: