tisdag, februari 18, 2020

Träning i toto

Även idag låg Henke sjuk hemma så jag har hundsemester. Blev en kortare lunch än vanligt så jag jobbar in lite tid.

Fint väder så jag och Emma gick en liten promenad på lunchen men annars var det jobb hela dan utan raster.

Efter jobbet skjutsade jag Mats till sjukhuset och åkte sedan och handlade på Träffpunkten och passade samtidigt på att hämta ut ett paket med nya telefoner då de vi har hemma inte längre går att svara i.

Snabbt hem och hämta hundarna för att åka till totohallen. Idag var det verkligen fullt i hallen. Typiskt, vi som skulle sätta upp en Rallybana.

Esset var superglad över alla hundarna, Vinna blir gruffig när man kommer in. Sen skiter hon i allt och alla och har bara ögon för mig. Både Esset och Vinna kändes speedade idag. Esset var dessutom väldigt nosig.

På slutet körde jag i alla fall en rallybana. Har några skyltar som vi verkligen måste träna på jag och Esset. Vinna fick en nybörjarbana men hon la sig så fort jag stannade vid en skylt. Skitglad var hon men jag blev bara less.

Väl hemma blev det middag och sen slapp i soffan fram tills det var dags att gå och lägga sig. Jag var frusen och täppt i näsan så jag undrar om jag håller på att få Henkes förkylning.???

Inga kommentarer: