söndag, februari 02, 2020

Hundträningsdag

Redan klockan 10 var jag ute på Stensön och träffade Tobbe och Kajsa för att träna lite. Det var bara Vinna och Link som tränades idag så de fick jobba på ordentligt och då kände vi oss färdiga redan efter en timma. Markeringar och dirigeringar var det som stod på schemat och Vinna skötte sig bra även om jag tyckte att hon tappade på slutet. Hon brukar inte tappa intresset men vid en dirigering började hon nosa efter vilt. Hämtade dummiesen och släppte för att nosa på vägen tillbaka. Händer inte min Vinna så jag tror att hon började känna av bakpartiet så det var rätt tungsprungen terräng med stora tuvor och liknande som skulle forceras.

Blev kaffe och prat en timma också innan jag styrde hemåt. Henke hade gått promenad med Esset och när jag kom hem fick hon apportera lite and och kråka i hallen.

Eftersom det var soligt och ljust så gick vi ner till grillplatsen och gjorde upp en eld och käkade grillkorv till lunch.

På eftermiddagen tog vi ett mellanmål i form av årets första semla.

En promenad och ytterligare lite viltträning i hallen blev det innan middag. Esset behöver lära sig att greppa fåglarna bättre då hon tar så snipiga grepp så därför ska jag köra vilt lite regelbundet nu ett tag tänkte jag.

På kvällen blev det film och sedan gjorde vi tidig kväll.

Inga kommentarer: