torsdag, februari 06, 2020

Träning i toto

På lunchen en promenad i bostadsområdet och skogen vid Håsta och sedan en sväng till totohallen. Maria och Mats var på plats när jag kom men de åkte rätt snart så jag var helt själv i hallen.

Esset fick köra några lydnadsmoment: Fotgående, hopp och fjärrdirigering enligt startklassreglerna

Vinna fick köra klass 2: Fotgående, fjärrdirigering och hopp-metallapport

Esset fick dessutom apportera lite fågel då jag hade med en kråka och en knipa.

Avslutade med att låta dem gå lös bredvid mig, Kastade dummiesar och gick vidare både mot och från kastade dummiesar. Skickade sedan hundarna en och en och det funkade bra även om Esset nog helst skulle vilja springa och busa med Vinna.

När jag kom hem blev det lite fix och sedan gjorde jag en variant på varm smörgås där jag först stekte korv, lök, svamp med kryddor och lät det sedan puttra i lite grädde och chilisås. La det sedan på smörgås och grattinerade med ost i ugnen. Funkade fint som torsdagmiddag.

När både jag och tjejerna ätit uppdaterade jag hemsidan och satte mig sedan med bokföringen för logen och allt bara flöt på så bra. Alla siffrorna stämde så nu är det skickat till revisorn inför årsmötet.

Resten av kvällen blev det Sverige mot Norge och slapp i soffan.

Inga kommentarer: