fredag, februari 07, 2020

Fredagsfeeling

Äntligen helg! Det har varit en intensiv arbetsvecka så nu ska det bli skönt att inte göra någonting i helgen. Henke åkte ju till fjällen igår så jag och tjejerna är hemma själva.

Tänkte att jag skulle sluta lite tidigare idag för att hinna ut innan det blev mörkt. Gick hem 15:30 och handlade på vägen hem. Väl hemma bytte jag snabbt om och gick ut med tjejerna. Hann väl 50 meter så kom Vinnas hatobjekt nr 1 farandes. Det gick bra även om Vinna blev upprörd men det blev även den andra hunden och ändå blev det inget handgemäng. Blev stående och pratandes med husse ett bra tag och sen promenerade vi vidare. Då hann jag säkert 100 meter innan jag träffade nästa granne. Behöver jag säga att när jag väl promenerade så hade det hunnit bli mörkt. Jaja… ännu en kvällspromenad i mörker men det var i alla fall riktigt skönt ute.

Till middag hade jag köpt smörgåstårta så tillsammans med en varm kopp te så blev det mitt fredagsmys.

En lugn och skön kväll blev det framför tvn.

Inga kommentarer: