fredag, mars 18, 2022

Lyxig inledning på helgen

 Jobbade på plats på förmiddagen och åkte hem till tjejerna på lunchen. Eftersom jag skulle sluta tidigare jobbade jag de sista två timmarna hemifrån och slutade sedan klockan 15:00. Torkade golven, dukade och såg lite skidskytte innan Henke kom hem. Då började vi förbereda dagens middag innan vi tog ut tjejerna på en promenad runt Nordenholm eftersom jag redan gått genom byn på lunchen.

Johan och Johanna skulle komma på middag klockan 18 och idag slog vi på stort. Följande meny förbereddes:

Förrätt: Gratinerade pilgrimsmusslor med mandel och löjrom

Varmrätt: Västerbottenlax

Efterrätt: Gino

Klicka på länkarna ovan för recept.

När Johan och Johanna anlände så inledde vi med lite snacks och en Yellow Bird

Sedan väntade en kväll med god mat och mycket prat. Här kommer lite bilder på förrätt och varmrätt i alla fall.




Johan och Henke hann även med att bada i baljan innan det blev efterrätt på kvällskvisten.

Vid 23-tiden åkte Johan och Johanna hem och då hade vi i stort sett ätit hela kvällen.

Vi diskade undan och satte och sedan för att slappa framför tvn men somnade såklart direkt bägge två.

När jag väckte Henke vid 02:30 för att säga att vi skulle gå och lägga oss så fick jag mig ett gott skratt.

Jag säger: - Henke vakna

Henke: -Ska jag gå ut och grilla?

Jag: Njä är väl kanske lite väl sent för det nu va?

Henke: Jamen, hur ska vi annars tillreda Flintasteken?

😂 😂 😂


Inga kommentarer: