torsdag, mars 17, 2022

Struldag

 Satt hemma och jobbade idag eftersom jag ändå hade utbildning på förmiddagen. Redan på morgonen upplevde jag att det var kallt i huset men tänkte att det varit kallt i natt och att det skulle reda upp sig senare.

Seg och frusen hela dagen men kom ändå ut på en promenad på lunchen. Hann innan Henke kom hem med att snabbskura lite och dammtorka lite så nu känns det i alla fall lite fräschare i huset.

När Henke kom hem gick jag och la ett sök till tjejerna. Gick sedan en promenad innan de fika dela på söket medan Henke duschade. Då visade det sig att vi inte heller hade nått varmvatten. Cirkulationspumpens säkring i värmepumpen verkar ha löst ut vilket förklarar varför vi hade så kallt i huset också. Det är nått hela tiden....

Skjutsade Henke på logen och handlade lite på hemköp efteråt. Träffade en fd kollega så den snabba kompletteringshandlingen blev en handling på ca en timma. När jag väl kom hem gjorde jag en blomkålssoppa med curry och knaperstekt bacon till middag. Gott när man är lite frusen. La mig sedan under en filt och somnade och vaknade först när Henke ringde och ville ha hämtning.

När han kommit hem gick han ut och återställde cirkulationspumpen så i morgon bitti när vi vaknar finns det nog varmvatten igen och temperaturen på golven har säkert gått upp.

Inga kommentarer: