måndag, mars 28, 2022

Så hoppar vi in i en ny arbetsvecka

 Efter en helg på bortaplan så börjar nu en ny arbetsvecka. Idag hade jag inga fasta planer på jobbet utan fick ta tag i pågående ärenden.

På lunchen åkte jag hem till tjejerna och det blåste så kraftigt att jag kortade ner den planerade promenaden. När jag satt och käkade sp brakade det, knakade det och smällde och skallrade i huset pga den hårda vinden. När jag åkte tillbaka till jobbet fick tjejerna hänga med i bilen de sista timmarna. Det blev en lång lunch efter att jag slagit på tvn och så såg slutet av damernas 3 mil under SM veckan i Piteå. Det är Charlotte Kallas sista lopp i karriären så det blev ett firande vid målgången som var kul att se.

Vid 16:30 åkte vi ner till Bilelektro så nu har vi skrivit på papperna och bokat ny bil. Trots att den beställdes i höstas så är det oklart när den kommer att kunna levereras. Enligt prognosen ska den levereras i april men det verkar ytterst oklart främst pga halvledarbristerna så försäljaren flaggade för förseningar så vi är inställda på att leveransen kommer att ske först närmare sommaren. Det blev en Hyundai Tucson Plug-in hybrid.

Bild från Villaliv

När vi kom hem hade det börjat snöa och var ganska ruggigt väder. Vi promenerade genom byn och sedan blev det hamburgare till middag. Efter maten fixade jag med bilderna från helgen, beställde ett nytt bankkort då oseriösa människor kommit över mina uppgifter. Bökigt men ändå skönt att göra det så man inte riskerar att bli av med pengar.

När jag ändå satt och fixade med bankpapper så passade jag på att deklarera så nu är det gjort.

Inga kommentarer: