tisdag, mars 01, 2022

Fettisdag och löprunda på lunchen

 I veckan ska Henke sitta och jobba hemifrån två dagar för första gången på mycket länge. Han har kurs hela dagen till sent på kvällen å då är det lika bra att närvara hemifrån. Passar perfekt för då hinner jag och Maggan springa på lunchen både tisdag och onsdag eftersom jag inte behöver åka hem på lunch. Idag kändes löprundan bättre än förra veckan då kroppen kändes extremt tung.

På eftermiddag bjöds det på semlor på eftermiddagsfikat. Mums!

Efter jobbet åkte jag och hämtade nya kängor som jag beställt och sedan åkte jag hem och tog hundarna på en promenad eftersom Henke fortsatt satt i möte. Direkt efter promenaden åkte jag till Totohallen för träning med Kajsa och Tobbe.

Dagens träning bjöd på:

  • Fotgående, som alltid för bägge tjejerna. 
  • Fjärrdirigering 
  • Rutan
  • Kryp (Esset)
  • Lite högerhandling 
  • Avslutade träningen med 2 minuters platssittning och sedan 
  • 4 minuters platsliggning för samtliga hundar.

Kom hem först klockan 19:30 då blev det middag och Magdalena Anderssons Tal till Nationen med anledning av rådande säkerhetsläge pga Rysslands invasion av Ukraina.

Efter det, när jag slappnade av i soffan så somnade jag mer eller mindre direkt.

Inga kommentarer: