söndag, augusti 18, 2024

Effektivitet på alla plan....

 Lugn morgon men när sedan Henke skulle gå ut och klippa så tog jag med Esset på en runda mot skjutbanan. Sprang genom skogen men där fick jag gå vissa sträckor då det var så högt gräs med brännässlor som brände mig både på låren och runt vristerna.

När jag kommit ut och passerad Rogstavägen så blev det grusväg uppför mot skjutbanan. Sprang uppför men gick också vissa kortare sträckor på flacken. Väl uppe vid skjutbanan vilade jag lite och tittade på lerduveskytte. Riktigt duktiga och dessutom lite skotträning för Esset som inte sett när de skjuter lerduvor tidigare.

Sprang efter detta vidare genom skogen och ner till Lunkarbo där Esset fick hoppa från bryggan och dricka lite och jag i alla fall kunde svalka ansiktet. 

Joggade vidare och kom hem efter en runda på totalt 7,6 km Wow!!!

Lite kort vila och drack vatten innan jag tog fram dammsugaren och dammsög huset. När jag ändå var igång blev det även torkning av golv.

Klockan 14:30 åkte jag till Kaffebönan och tränade med Zenita och Gunilla. dirigeringar på längre avstånd och lite svåra igångar idag. 


På vägen hem fick jag ett infall och åkte och tvättade bilen. Vilken effektiv dag!

Eftersom vi hade kvar löjrom så blev det även idag en förrätt med Löjromstoast. Mums!

Kvällen spenderades med Brittiska krim-serier.

Inga kommentarer: