tisdag, augusti 20, 2024

En lång och effektiv dag med resa

Klockan ringde som vanligt 05:55 och jag var på jobbet 06:30. Jobbade på plats på förmiddagen och åkte sedan hem till Esset på lunch. Då blev det en löprunda på 4 km innan jag genomförde de sista arbetstimmarna hemifrån. 

Strax efter klockan 16 blev det en kortare rastningspromenad före avgång. Då hade Esset varit ute på gården stora delar av eftermiddagen. 

Körde upp till Övik där jag tog en Drive-true på Max i Övik och fortsatte min resa upp till Umeå. Där blev det ett stopp för att leverera gäss till jaktprovet som ska vara i helgen. Resan fortsatte sedan upp till Piteå dit jag anlände strax före klockan 23.

Bar upp alla grejer till lägenheten och gick sedan en promenad med Esset innan hon fick sin kvällsmat.

Jag och mamma tog ett glas vin och en laxsmörgås och satt och pratade. Vips upptäckte vi att klockan blivit 02:40 så då blev det en kort rastning med Esset innan sänggång klockan  03:00. Jösses! Då hade jag varit vaken 21 timmar i sträck å bara de sista timmarna i soffans lugna vrå.

Inga kommentarer: