tisdag, augusti 13, 2024

Omställning

 Nu känns det att man börjat jobba och gjort det några dagar för usch så trött jag är när det är dags att stiga upp. Kroppen börjar streta emot att åter igen stiga upp tidigt. Under semestern har kroppen ställt om sig till att istället stiga upp vid 8-9 tiden och nu ringer klockan istället 05:55.... Det går däremot bra att jobba och då känner jag mig inte särskilt trött.

Satt inne på kontoret på förmiddagen och åkte sedan hem och gick en skogspromenad med Esset och åt lunch. På vägen tillbaka till jobbet blev det uppföljning av ett ärende som jag kunde avsluta. 

På eftermiddagsfikat gick vi på Kattvikskajens Schweizeri och köpte Gelato som vi åt i solen uppe på takterassen.

Efter jobbet fick jag rapport om att en nu kull Vildänder fötts. En liten fin familj vilar nu ut i valplådan.

Kvällens eftermiddagspromenad gick i skogen och runt sjön Talgen. En promenad på 5,5 km.

Till middag lagade vi sedan Västerbottenlax vilket var länge sedan vi åt senast.

Inga kommentarer: