onsdag, augusti 28, 2024

Inspektionsdag

 Idag var det fokus på inspektioner. Förberedde mig lite på morgonen innan och sedan åkta jag iväg strax efter klockan 8. Började med småbåtshamnar på förmiddagen och började längst bort genom att åka ut till Långvind och Saltpannan. 

Efter den inspektionen åkte jag och kollade en annan mindre hamn i långvind men den var som jag trodde så liten att den inte var aktuell för någon särskilt tillsyn men passade på att ta min macka där då vädret var härligt och vattnet lugnt. Det är fint i Långvinds gamla bruksmiljö.



Passade på att följa upp ett klagomålsärende i Njutånger innan det blev en inspektion i Njutånger hamn och en snabb koll i ytterligare en hamn i Njutånger.

Avslutade förmiddagens inspektioner med de båda hamnarna i Iggesund. Den ena var så väl tillbommad att jag inte kom in innanför staketet medan det fanns folk i den andra så där kunde jag gå omkring och titta närmare på området och de faciliteter som fanns där.

Efter detta var det hög tid för lunch så jag åkte hem och gick en promenad med Esset ner till Nordenholm kvarn där det fortfarande fanns gott hallon att smaska på.

Efter lunch väntade inspektion på ett företag så jag kom tillbaka till kontoret igen lagom till fikat vid 14:45.

Efter jobbet blev det en sista bära gås träning innan gåsen kasserades då den inte längre luktade så fräscht. En promenad genom byn blev det också innan middagen och slapp i soffan.

Inga kommentarer: