söndag, augusti 11, 2024

Kantareller och rensning av hänrännor

 Hade en riktig skitnatt då jag vaknade vid 01:30-tiden och mådde riktigt dåligt. Huvudvärk och illamående så pass att jag var upp och kräktes. Tror dock att det var huvudvärken som gav illamåendet men vet inte. När jag vaknade på morgonen kändes dock allt bra igen.

Blev en promenad runt sjön och genom byn  samt lite kantarelleplock på hemmaplan på förmiddagen och sen gjorde jag slag i sak och rensade alla hängrännor samt tog bort motta från ett tag där vi inte tyckte att det var så mycket men där jag ändå kände att det kunde vara bra att rensa innan det blev mycket. 

Blåsigt och lite höstlikt väder hade det slagit om till. Fixade lite med husvagnen men sen blev det lite vila på eftermiddagen då jag inte sovit så bra i natt. 

På eftermiddagen åkte vi upp till skjutbanan och promenerade och plockade ytterligare lite kantareller så nu har vi en del som måste rensas.  Bild från gårdagens arbete...

Blev också lite viltträning idag också. Kråka gick bra men råkan var äcklig och inte bara som art utan nu var den verkligen äcklig så den sparar vi inte på. Lite mera bäraträning med gåsen men den kanadagåsen var inte något så några riktigt bra grepp fick i inte till.

Till middag åt vi taco och sen såg vi avslutningen på OS men då det var så långdraget så gick jag och la mig och såg serien Human Error på tv4 play istället. Som vanligt när jag börjar se en serie så blir det att jag ser den i sträck så jag såg avsnitt tre till fem igår fram till 01:45. Dumt men har så svårt att slutat titta när jag ser nått bra.

Inga kommentarer: