måndag, augusti 12, 2024

Första hela arbetsveckan efter semestern

 Så kastare vi oss in i den första hela arbetsveckan efter semestern. Konstaterar att det kommer att bli väldigt många hela arbetsveckor i höst och man inte tar ledigt någon dag här och där vill säga... Man pratar ju om oxveckor och nu väntar 19 oxveckor i följd... Phust! Kan man ju inte ens tänka för då ger man ju upp... Nä lite ledigt måste jag allt ta i höst....

Hur som helst så började veckan som förväntat. Allt fler börjar komma tillbaka efter semestern så när denna veckan är över så är vi nog full styrka igen.

Gick en promenad med Esset på lunchen och gick då ner till Nordenholmskvarn och konstaterade att man nu håller på att bygga en ny bro över ån. 


Passade också på att käka lite hallon när jag var i området 😘. Vet inte vem som åt mest, jag eller Esset? 😂😂😂

Efter jobbet stannade jag till och köpte lite nya växter för att ha vid altanen vilka jag planterade direkt jag kom hem. Efter detta bytte vi om och jag och Henke tog en löprunda med Esset genom byn. Blev 5,5 km för min del och lite kortare för Henke som stannade nere vid båten för att ösa ur den.

Till middag grillade vi kyckling och sen slappade vi framför tvn tills det var sängdags.

Inga kommentarer: