måndag, augusti 19, 2024

Kortvecka och böter

 Inledde arbetsveckan med att vara på jobbet hela dagen då Henke åkte hem till Esset. Man blir ju glad när en kollega vars fru arbetar med blommor och på fritiden odlar blommor, kommer med denna bukett som nu pryder ett bord på jobbet.

Fint väder gjorde att man kunde sitta och käka lunch uppe på takterrassen och sen tog jag och Kenneth en promenad förbi hamnen och Strandpiren. Henkes hundlunch blev däremot en dyr historia då han åkte för fortkörning på vägen tillbaka till jobbet, 2800kr fattigare blir man då....

Efter jobbet rotade jag i viltfrysen efter gäss och sen tog jag med Esset på en 5km löprunda som kändes riktigt bra. Tror faktiskt Esset var mera tagen än mig.

Lägga fram och packa hann jag med innan det var dags att slappa lite framför tvn innan det var tack och god natt för idag.

Inga kommentarer: