onsdag, september 12, 2007

Lydnadsträning

Idag efter jobbet gick jag med vovvarna till lydnadsplanen. Körde igenom Humla på Apellmomenten och det gick bara fint. Strulade med hoppet på slutet så jag hoppas att jag inte ställt till det där men det ordnar sig nog. Framförgående kan hon inte, det har jag börjat lära in nu men det är ju frågan om hon hinner lära sig det till före helgen. Räknar nog med en nolla på det momentet... Provade också skicka Humla mot en ruta som andra ställt upp och hon gjorde det klockrent, är helt plötsligt säkrare än Neo!!!

Neo var taggad till tusen. Skrek som en stucken gris på fotgåendet, som om det nu skulle vara så kul. Körde därför långa sträckor och han var heltänt, 2 dm för långt fram hela tiden vilket innebar att han höll sig lite snett framför mig för att hålla kontakt. Hmmm tror nog inte han går så långt fram på tävling.

Körde dirrigering också och det gick inte alls. Helt hopplös var han idag så får ta det momentet någon annan dag. Rutan gick itne heller, den lilla odågan ställde sig utanför... Tar det någon annan dag också....

Metallen däremot gick bra, ställande/läggade och sättande gick också fint liksom inkallning, hopp/apport och vittringsapporteringen. Vi får väl se om det blir någon start till nästa helg...

Det var enormt mycket folk på klubben idag så det var riktigt skojigt att träna lydnad igen. Måste ta tag i det där nu i vinter...

Inga kommentarer: