tisdag, november 18, 2008

Huvudvärk

Nu är det dåligt... Som tur var bestämde jag mig redan igår att jag skulle vara hemma ytterligare en dag för att verkligen låta förkylningen lägga sig så idag var det huvudvärken som var det största problemet.

Låg större delen av förmiddagen men kände mig så rastlös att jag tog tag i att torka fönsterna invändigt i alla fall. Tog ca 40 minuter så det var rätt snabbt fixat. Hade också kört igång en maskin med tvätt när jag vaknade så det kändes som om det hänt en hel del trots att jag verkligen inte mådde bra. Efter fönstertvätten blev det vila igen för att orka ta mig ut med hundarna på en kort lunchpromenad i regnet.

På eftermiddagen blev det helt och hållet vila tills Henke kom hem. Han skulle lägga ut stockarna för gränsen mellan vår nya infart (där grus ska skottas ut) och grannarnas nya gräsmatta och försöka skotta ut lite mera grus innan det fryser till alldeles... Jag fick därför gå med hundarna. Blev ytterligare en kort promenad men i skogen så hundarna fick rasa av sig.

Efter middagen blev det totalvila för i morgon är det arbete som hägrar igen...

Inga kommentarer: