söndag, november 23, 2008

Råka träna tråkigt med kråka....

Så är min slutsats att min viltträning med kråka/råka varit varför Humla har börjat tycka sök också är tråkigt... För att få henne att ta spontana upptag även på sök är det sök jag tränat med kråkor och råkor. Humla är nu helt oengagerad på söken (om inte jag lagt ut dem) och det klart... Sök har ju varit hennes svaghet och det vilt hon tycker minst om är svartfågel så att slå ihop två "svagheter" blir ju knappast en styrka även om det rent matematiskt sägs att minus och minus blir pluss....

Så från och med nu är det skojig träning som gäller när vi ska träna svartfågel. Markeringar och dirrigeringar får det bli. Å sen kommer jag inte att tillåta "slarviga" avlämningar vilket jag tror medfört att hon tycker att det är OK med dåliga grepp vilket ger dåliga och slarviga upptag. Sååå, bra avlämningar var prio 1 på dagens träning, av det ville jag få bättre grepp och också distinktare upptag. Allt i kombination med roliga övningar... Markeringar och dirrigeringar i träd, risbuskar och diken. Så här såg det ut idag...

Fina avlämningar...

...snabba fina inlevereringar...

...distinkta upptag...

... å bra grepp...

Inga kommentarer: