torsdag, november 13, 2008

Mamma Mia, grus och middag

Dagen har bjudit på en hel del trots att jag bara legat hemma och varit sjuk. Vaknade redan klockan 07:00. Läste tidningen, kollade lite data och åt sedan frukost. Förmiddagen spenderade jag sedan i soffan framför Mamma Mia.

Vid lunch ringde en Peter och meddelade att han var på väg med ett lass grus till oss. Precis när jag lagt på ringer Yanken och meddelar att han, Jonas och Mazze är på väg för att hämta släpet som vi lånat. Så såklart anländer de precis samtidigt...

När de åkt tog jag bilen till skogen. Hundarna fick springa av sig, rasta sig och så fick de dessutom varsitt tennisbollssök. Såklart blev det också några bilder...


På eftermiddagen sov jag fram till klockan 16. Ringde då och pratade med faster och stämde av inför helgen. När sedan Henke kom hem duschade jag och fixade till mig för att åka och käka middag på avslutningsfesten för våra djurskyddsinspektörer.

De hade varit hos smeden i Gränsfors och smitt varsin kniv och kapsylöppnare. Efteråt var det tipspromenad vid Hedestugan före middagen anlände från Britt-Maries Catering. Då anlände också jag. Det blev laxsoppa till förrätt, renfilé med smördegsinbakat potatismos och till efterrätt 3 sorters glass.

Lars, Linda och Sonny avtackades med varsin tavla och varsin vindflöjel i svart smide.

Inga kommentarer: