torsdag, november 06, 2008

lydnad och städning

Idag efter jobbet så tog jag med hundarna upp på en promenad i skogen. Promenaden ledde sedan ut till brukshundklubbens plan där vi tränad lite lydnad. Håller fortfarande mitt löfte om lydnadsträning 2 ggr/vecka å bara 2 moment per gång/ hund varav det ena fotgående.

Idag fick de träna samma moment båda två, fotgående och fjärrdirrigering blev det idag. Funkade bra, Neo kör jag mest stå-sitt som är den förflyttning som innebär att han rör sig frammåt.

Humla körde jag lite Stå från både sitt och ligg. Nu kan jag faktiskt stå 10 meter bort och kommendera henne och hon gör förflyttningarna i flygande fläng.

När jag kom hem blev det middag och eftersom Henke dammsugit så blev det även dammtorkning. Hann med bottenvåningen, övremåning får bli morgondagens projekt liksom golvtorkningen i hela huset. Det ska nog gå rätt snabbt

Inga kommentarer: