torsdag, november 27, 2008

Lite lydnad

Idag efter jobbet skulle Henke iväg så vi käkade middag direkt när vi kom hem. Jag gick sedan en sväng genom skogen och sedan till klubben för att träna lite lydnad. Det var kurs på både Brukshundsklubben och kennelklubben så jag höll mig längst med staketet mellan de både klubbarna. Hundarna var duktiga både när vi tränade och när de låg passiva. Båda låg lösa trots full aktivitet både framför dem och bakom dem samtigt som jag tränade den andra hunden.

Idag fick de köra samma övningar båda två. Först lite fotgående sedan ställande under gång, fjärrdirrigering och sedan inkallning med ställande och läggande. För att få in stadgan körde jag inkallning med båda hundarna samtidigt. Kallade först in den ena hunden och ställde den. Kallade sedan in den andra hunden förbi den stående hunden. Funkade kanonbra med båda hundarna.

Hemma igen blev jag sittande vid datorn större delen av kvällen

Inga kommentarer: