fredag, november 14, 2008

Sjuk på Globen

Jaha, visste inte om jag skulle vara hemma och vara sjuk idag eller ledig men svaret kom direkt när jag vaknade, SJUK! Gick ändå upp och åt frukost när Henke åkte men gick sedan och la mig. När jag vaknade var det dags för hundarna att få komma ut så jag åkte upp i skogen idag igen men vädret var riktigt tråkigt med underkylst regn så det blev en kort promenad.

Efter den behövdes en välbehövlig dusch för att få upp värmen igen och sedan lite mat i magen. På eftermiddagen åkte vi trots allt ner till Stockholm. Henke körde så att jag kunde sova i bilen. Checkade in på hotellet i Täby och jag kröp ner i sängen igen medan Henke duschade och gjorde sig klar. Innan vi åkte sminkade jag mig och bytte om sedan bar det av.

Först lite tilltugg och champange med företagsinformation och sedan en busstur till Globen. Där blev det samling och ytterligare lite champange innan det var dags att sätta sig till bords.




Babben Larsson hälsade oss välkomna och Leif Mannerström presenterade kvällens middag.

Förrätt: Citrusmarinerad najadlax med ruccola- & limevinägrett, rostade pumpakärnor & avokadokräm samt örtsallad. Till detta serverades vitt vin.

Huvudrätt: Grillad kalvytterfilé med jordärtskocks Pommes Anna, ragu på silverlök, höstsvamp samt tryffelsky (murklor, kantarell, skogschampinjoner och karljohan). Till detta serverades rött vin.

Efterrätt: Mascarponekräm med choklad & amaretto, marinerade hjortron & pistagekrisp.

Efter middagen så började showen. Läktaren hade nu fyllts med åskadare. På scen bjöds på show med:
- Charlotte Perelli
- Anna Sahlén
- Hanne Boel
- Bröderna Ohlssen
- Magnus Karlsson
- Jeerk

Här kommer en bildkavalkad från schowen


Babben

Bröderna Ohlsen

Anna Sahlén

Magnus Carlsson

Charlotte Perelli


Hanne Boel

Anna Sahlén & Charlotte Perelli

Babben alá Madonna



Avslutning

Artisternas tackbukett. Bara en bukette kastades och den hamnade i min hand...

En fartfyllt och bra show som slutade strax efter klockan 00:00. Delade en taxi tillbaka till hotellet i Täby och somnade där som en stock.

Inga kommentarer: