söndag, november 30, 2008

Rensat, röjjt & ätit julbord

Vaknade och steg upp först klockan 09:30. Blev frukost och sedan lastade vi släpvagnen med div. grejer som vi ska köra till Enånger. Under tiden Henke täckte över grejerna och spände fast dem så gick jag först en promenad med hundarna och sedan klängde jag fast mig i innertaket och rensade på garagevinden. Vi ska lasta släpet med skit till veckan och köra en massa grejer till tippen. Blev två bord, ett gammalt symaskinsbord, en tv bänk och lite spiskydd och annat. Du kan vi lasta upp lite andra grejer istället...

Vi var klar med allt klockan 12:30 så då begav vi oss till Enånger. Efter att ha lastat av alla grejer gick vi en sväng med hundarna och sedan begav vi oss hemmåt. Vi var så hungriga då att vi stannade till på Fyrklövern och satte i oss lite kalorier innan vi forsatte hemmåt.

Väl hemma fick vi slappa en stund och sedan var det dags att göra sig iordning för klockan 17:00 var det dags för årets första julbord. I år var det Parkyhddans (www.berridge.se) julbord som stod på menyn och jösses vad smaskens det var!!! Åt så vi höll på att storkna och sen lite till...

Av nån anledning fick jag en himla rethosta efter det så när vi kom hem försökte jag dricka lite varm glögg för att mildra retningarna i halsen.

Inga kommentarer: