fredag, mars 06, 2009

Äntligen helg

Blev lite förberedelser och pappersarbete på förmiddagen och sedan åkte jag ut på en inspektion som tog längre än jag tänkt. Blev en lite sen lunch då jag gick den vanligt lunchrundan och sedan åt.

Innan jag åkte tillbaka till jobbet stannade jag till på Ica och handlade lite glass så till eftermiddagsfikade hackade jag upp den överblivna frukten från veckan och så åt vi fruktsallad och vaniljglass.

Klockan 16:15 gick jag ner på stan och så gick vi på systemet och fyllde upp förådet lite som var totalt tomt. Åkte sedan hem och gick över till Roland och Gunilla som kommit hem under eftermiddagen och gått en promenad med alla hundarna så vi slapp gå idag, t.o.m. med våra egna.

Kvällen spenderades istället med att städa hela huset dels från hundhår men framförallt från byggdamm och annat som samlats i vårt hus de senaste månaderna. Jag hade ju bestmt mig för att jag inte skulle städa förrän köket var klart. Naturligtvis har vi snabbdammsugit några gånger (hmm 3 tror jag) men annars har det helt förfallit men idag dammsög vi, dammtorkade, torkade golv och skurade toaletter samt dammade mattor, bytte kuddfodral på kuddarna i soffan samt renbäddare. Phu! Vilket jobb men jösses vad skönt att det är gjort!!!

Inga kommentarer: