onsdag, mars 25, 2009

Förskolor, smitning och dirrigering

Idag gjorde jag och Anne-Li de sista inspektionerna på förskolorna tillsammans, nu är alla 54 förskolorna inspekterade.

Efter jobbet handlade vi både mat och sedan lite hundgodis och bajspåsar till hundarna. Väl hemma bytte jag om och sedan fick Henke skjutsa upp mig till skogen. Släppte ut hundarna ur bilen och de jagade iväg precis som vanligt. Till skillnad från det normala vände de dock inte efter 50 meter utan de försvann. Visslade men ingen kom och då ser jag färska människospår och hundspår. Hmm, plockar upp telefonen och precis då ringer den.... Det är Gunilla som är lite längre framme i spåret tillsammans med labradorerna så vi gör följe. Jag släpper av några tennisbollar innan jag möter upp henne så att vi kan skicka hundarna på linjetag. Även idag gick det alldeles utmärkt för samtliga hundar. Vi gjorde om övningen vid 3 olika ställen efter vägen och turades om att skicka olika hundar på varje plats.

Framme vid skoterspåret slut, nästan vid E4:an mötte Roland upp oss med bilen så vi fick åka hem. Så fort jag klev in i huset serverades maten, Risotto med räkor och stekt lax med lite vitt vin. Vilken onsdagmiddag va?

Inga kommentarer: