onsdag, juni 03, 2009

Synundersökning

Japp, idag var det dags... Gick till Synsam för att värdera mina gamla glasögon och få ett intyg från dem som ska skickas till försäkringsbolaget. Mina glasögon som jag köpte för 4100:- i oktober 2006 skulle idag kosta 5800kr. Nu kommer jag ju att få betala en självrisk på 1500kr och dessutom drar man bort 35% av de 5800kr som ålderstillägg men drygt 2000 kommer jag ju att få i alla fall. Sen får vi se vad slutsumman på de nya glasögonen blir. Jag har ju beställt två par, ett par solglasögon vilket ska bli skönt, jag som så ofta får ont i huvudet om jag kisar mycket när jag är i solen.

Annars var det full fart på jobbet och jag hann inte ens ut på lunchen... Jobbade dessutom från 7-17 idag men kortlunch så en del övertid blev det också idag.

Efter jobbet åkte jag på bole och kollade på hundgårdsgaller och sedan åkte jag hem och räknade lite på det. Efter maten åkte jag upp i skogen med hundarna. Det var riktigt blåsigt och kyligt idag så jag slapp faktiskt myggen tack och lov.

Gick en promenad, la sedan ett tennibollssök på 10 bollar och skickade sedan hundarna så att de fick hämta två bollar åt gången. Gick bra, Humla fick börja och avsluta så hon tog in 6 stycken medan Neo tog in 4 stycken.

Fortsatte sedan promenaden ytterligare en halvtimma så vi var väl ute i ca en timma.

ställde ut kompostgaller för nu vill jag riva den sista sektionen gärdsgård men grannen måste ju bygga klart sitt staket först... Men jag kanske kan riva gärdsgården och ställa ut kompostgaller där istället om de inte snabbar på lite.

Inga kommentarer: