söndag, juni 07, 2009

Tårta på Sveriges nationaldag

Idag så tog jag bort ännu ett kompostgaller som vi haft i gluggen mellan vårt hus och grannens garade. Gjorde istället en kort liten staketsektion där. Oljade sedan in allt ändträ på spjälerna på hela staketet (500st) då de ju är riktigt utsatta för regn och vi inte får måla trät förrän nästa år.

Bakade en Sverigetårta dagen till ära och var ner en snabbis på stan.

På eftermiddagen gick jag runt kaffebönan med hundarna. Började dock med att lägga ut ett sök men det skulle jag itne gjort. Att gå ifrån dummiesar är ett otyg när man har Neo med sig. Efter mycket om och men så tog vi oss i alla fall runt tjärnen och sedan bestämde jag mig för att skicka Neo över tjärnen för att han skulle få simma lite. Skulle jag såklart inte ha gjort då han hela promenaden ville tillbaka till söket men han får ju bara apportera för motionens skull så nu gjorde jag i alla fall det. Han simmade raskt över utan mista tvekan och upp på land tog han sig och hittade en dummie gjorde han också. Han ville nog springa runt hela tjärnen tillbaka men se det accepterade jag inte, han skulle simma!!! Nu ballade det ut totalt. Han tuggade och tuggade på dummien och tittade på mig. Försökte gå i vattnet men tvekade. Efter mycket skrik och ilska kommer han äntligen tillbaka men lämnar då dummiesen på andra sidan.

Vi fortsatte vår promenad och sedan fick han ta in några dummiesar från söket innan han åkte in i bilen. Jag var stressad liksom Humla av all Neos stress så vi satte och och tog det lite lugnt innan vi gick tillbaka till söket. Humla jobbade på bra och hämtade in 6 av de 7 dummiesar som låg där.

Hon fick sedan en dirrigering över vattnet och upp i skogen. Hon vill gärna jobba efter strandkanten när hon simmat över så jag fick jobba lite på att hon skulle fortsätta ut i skogen men till sist så!

Nu var det fort hem, tvätta sig och fixa till sig och sedan cyklade vi till Ida och Gösta för att äta middag. Blev en god middag med skagentoast, grillad Marulk och vanilj och vit chokladpanacotta. Smasken!

Tyvärr förlorade Sverige fotbollensmatchen mot Danmark trots dagen till ära, attans!

Inga kommentarer: