torsdag, juni 18, 2009

TF, 1 mil, klippning, fix och ugnsrengöring

Ja, trots att det känts som en ganska lugn dag så har man hunnit med en hel del. På jobbet har jag för första gången fått vara Tf Miljö- och hälsoskyddschef... hehe det ni....! Innebar i ärlighetens namn inte mycket när man bara är det för en dag men känns ändå kul.

Efter jobbet bokade vi tid på verkstand för nya Saaben. De ska göra en genomgång innan beg. garantin går ut. En koll av de typiska slitdelarna bara för säkerhetssskull. På vägen stannade vi också och tog en pizza för när vi väl kom hem stack Henke iväg för att bygga tält inför det kommande bröllopet.

Jag hängde tvätt, skurade ugnen och cyklade sedan iväg med hundarna. Stannade till och kollade festlokalen innan jag begav mig upp i skogen. Blev den vanliga cyklelturen på en mil som på halva sträckan gav hundarna ett badtillfälle i Andtjärn.

Hemma igen blev det lite datafix, mer än så säger jag inte... samt klippning av Henke innan vi hamnade en stund framför tvn med lite glass och hemgjord varm kolasås.

Inga kommentarer: