torsdag, augusti 20, 2009

Tungt på jobbet och härlig träning

Tungt är det att behöva stiga upp när man inte sovit och när man dessutom haft huvudvärk hela natten. Ibland brukar det dock vara lösningen på problemet, att tänka på nått annat så jag ger jobbet några timmars chans så får vi väl se om det går över. Annars har jag för avsikt att åka hem efter 9:30-fikat.

Pust, huvudvärken fortsatte hela dagen men den blev i alla fall inte värre så det gick att utstå även om man får problem med koncentrationen istället.

Efter jobbet tog jag direkt hundarna med mig och åkte till Kaffebönan. Hade bestämt träff med Helena för lite viltträning igen. Ångrar mig sååå att jag inte anmälde till Sundsvallsprovet... Hur som helst så blev Helena lite sen så jag gick ett varv runt tjärnen med hundarna och mötte henne lagom tills jag kom tillbaka, då fick Neo sätta sig i bilen.

Vi la upp datens träning såhär:
- Började med ett sök med 3 trut och en kråka
- Fortsatte sedan med lite linjetag
- Avslutade med markeringar.

Etta fick börja med sitt sök och gjorde detta bra, nått liten kort hjärnsläpp men fina upptag och i övrigt bra engagemang på söket.

Humla fick sedan ett lika dant sök. En trut i vatten, en trut i högt gräs och en trut och en kråka i skogen. Hon skötte sig exemplariskt! Inte nån fråga om var som skulle göras och inte någon som helst tvekan på vilten. Snabba avlämningar dock, tur att matte varit handbollsspelare för annars skulle de nog hamna på fötterna. Nu måste vi ta tag i avlämningar även med vilt.

La sedan ut tre vilt på linje, etta fick börja och ta in två sedan fick Humla ta den sista och det gjorde hon utan minsta kommando. Gjorde sedan om övningen igen med precis samma fina resultat.

Avslutade träningen med 2 enkelmarkeringar på hygge med Etta och Humla fick en dubbelmarkering där första kastet hamnade i vattnet och det andra i skvattram. Hon spikade dem bägge men tog inte raka vägen ut i vattnet utan sprang längsta strandkanten så det såg lite fjolligt ut. Inga skak vid inleveringen heller så det var kanon. Nu är det lite pip som måste bort men det ordnar sig och sedan måste vi ta tag i avlämningarna. Härligt bra träning igen!

När jag kom hem blev det middag och sedan lite förberedelse för västerbottenpajer som ska göras i morgon men jag orkade helt enkelt inte göra dem ikväll. Klockan var 21 när jag hade ätit middag och att göra tre pajer skulle åtminstone ta 1,5 timma.

Inga kommentarer: