lördag, augusti 29, 2009

Jaktprov i Sundsvall

Helena hämtade upp mig klockan 07:30. Etta skulle starta på Jaktprovet i Sundsvall och jag hängde med. Det var en riktigt fin och härlig dag. Tyvärr slutade det med en nolla för Etta men hon gjorde ett snyggt vattenmarkeringsjobb, landmarkeringsjobb och fina transporter mellan momenten.

På vägen hem släppte Helena av mig i Harmånger hemma hos Martin och Linda där vi skulle ha kräftskiva. Efter bara 5 minuter anlände även Henke, Ida och Gösta.

Linda hade gjort supergod västerbottenpaj och dessutom hade de fiskat sina egna kräftor i Harmångersån vilket ju smakade mycket gott även och mina och Henkes kinakräftor inte heller smakade så illa.

Blev en trevlig middag men jag kände mig rätt trötta efter dagen så när alla var som fullast och galnast så var det dags att åka hem. Tror att det var tur...

Inga kommentarer: