måndag, februari 08, 2010

Äntligen

Ja, nu pratar jag inte om att det är måndag igen utan det fakto att det faktiskt blev träning även idag. Hoppas verkligen att vi kan komma igång ordentligt och regelbundet nu även om det är lite svårt med all snö.

Hur som helst så träffades jag, Helena och Zandra i Iggesund klockan 19:00 för att träna en timma. Hade med mig korpen från igår och anden som nu äntligen hade tinat. Som vanligt blev det dirrigeringsträning i allén och vi skickar hundarna mot ett område där vi placerat ut dummiesar och vilt.

Träningen gick ok idag. Jag körde i huvudsakt högerskick men nu går hon på mitt kommando HÖGER så snart är det dags att börja köra igång med vänster också. Idag strulade hon på raka skick och UT. Av nån anledning "fryser" hon ibland och rycker bara till på mina kommandon men går inte på dem. Ser ut precis som om jag förbjudit henne att gå och försöker locka henne i en fälla. Tror att det kan ha att göra med att det är lite väl uppenbart vad som kommer att hända och att hon då tror att jag försöker lura henne. Måste ge mig på lite svårare övningar tror jag men när det gäller Höger och vänser kommandona så har jag backat så där gör jag inga konstigheter för nu vill jag verkligen att det släpper med de korrekta kommandoorden igen.

När det gäller viltet var det inge problem. Hon plockade både anden och korpen utan problem. Valde inte någon särskilt ordning. Ibland kom korpen först, ibland anden och däremellan hände det att det istället var en dummie som kom in men då var det för att de låg så att hon sprang på dem före.

Skoj att träningen är igång igen. Hoppas nu bara vädret håller i sig så att vi kan får lite regelbundenhet i det här.

Inga kommentarer: