onsdag, februari 24, 2010

Träning i kylan

Efter jobbet så tog vi oss ut för att träna hund kylan till trots. Blev träning på parkering idag och jag skippade apporteringar idag och gjorde istället övningar till godisskålar. I och för sig innebär ju det apporteringar också eftersom Humla aldrig kan lämna kvar godisskålarna när hon ätit upp godiset.

Nu blev det båda höger och vänsterdirrigeringar vid samma träningstillfälle och sedan började jag mycket försiktigt med sneda höger/ut-skick men på mycket enkel nivå.

Jag var på ett rasande humör när vi började men det gick snabbt över. Tänkte först att det inte var en bra dag att träna för man ska ju inte träna hund om man är arg redan från början säger man men idag blev det tvärt om. Tack vare hundträningen blev jag på bättre hummör, tills det var dags att ta ut Neo, då brast det igen. Nu var han också duktig och han är ju alltid så positiv till allt så efter en stund var humöret på topp igen.

När jag kom hem visade termomtern på -26 grader. Är man korkad eller är man...?

Inga kommentarer: